17 januari 2013 - Expeditie Robinson - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van dop-en-emiel-go-panama - WaarBenJij.nu 17 januari 2013 - Expeditie Robinson - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van dop-en-emiel-go-panama - WaarBenJij.nu

17 januari 2013 - Expeditie Robinson

Door: Emiel

17 Januari 2013 | Panama, Panama-stad

Vandaag zijn we met de Zodiac wat rond wezen varen naar een paar eilandjes in de buurt van de boot. Het was zoals altijd weer lekker weer en eerst even wezen kijken bij een mangrove eilandje. Hier stond ook een of andere constructie in het water met een bende vogels erop. Wie dit waarom heeft aangelegd is onduidelijk, maar het zal wel iets voor de lokale bevolking zijn?!

Uiteindelijk zijn we aangekomen bij een klein eilandje. Hiervoor moet je dan wel weer omvaren vanwege het rif dat voor het eiland ligt. Elk eiland of groepje eilanden heeft zo'n rif waardoor je, als je erachter ligt, rustig water hebt. Het rif is ook weer een goede plek om te snorkelen!

Nadat we het bootje op het strand getrokken hebben zijn we een 'rondje eiland' gaan maken. De dames gingen weer schelpen zoeken en ikzelf ben wat aan het fotograferen gegaan om jullie thuis een beetje een warm gevoel te geven in deze barre tijden in NL :-) Ook nog even de onvermijdelijke portretjes geschoten, lekker wat gezwommen en toen weer terug naar de catamaran.
De rest van de middag weinig gedaan en aan het einde van de middag moesten we weer vetrekken naar Nagarna omdat daar de volgende morgen het vliegtuig zou vertrekken. Helaas geen meezwemmende dolfijnen gezien, ondanks dat ik er 's ochtends één heb gezien. Dat heet, ik zag nog net de staart van flipper onder water verdwijnen, that's all :-(.

Nadat we weer aangelegd hebben in Nagarna nog even de eilanden op geweest. Het wordt door Adriana als de metropolis van San Blas gezien omdat hier de meeste mensen wonen. Het zijn 2 eilanden die middels een brug met elkaar verbonden zijn. In onze ogen stelt het allemaal weinig voor, maar de mensen daar zijn gelukkig met wat ze hebben. Dit komt wellicht ook door het gegeven dat ze niet weten wat er te koop is in de wereld. Maar ja, kopen == geld en dat laatste is iets waar hier weinig waarde aan wordt gehecht.

Het laatste nachtje op de boot was een onrustige omdat er wat meer wind stond met dus meer deining en geklotst van water tegen de boot. Tevens konden we het ons niet veroorloven ons te verslapen, dus dan slaap je ook niet echt diep. Volgens Eduardo kwam het door het laat drinken van koffie de avond ervoor, maar dat hebben we stellig ontkend!

• 23 Januari 2013 - 22:40

Susanne Bulten:

Het klinkt allemaal heerlijk! Enneh... wanneer kan ik naar dat metropool-eilandje verhuizen? Als er niets gekocht hoeft te worden, gaat dus die financiele crisis aan ze voorbij!

• 23 Januari 2013 - 23:38

Bibanca:

Oh ik heb zo'n medelijden met jullie dat jullie die vervelende omgeving en alle bijkomende beslommeringen elke dag moeten doorstaan alleen maar om ons een paar "foto's" te sturen :0)

Aangezien geld daar weinig waarde heeft, misschien dat een paar "Nederlandse" updates iets oplevert?

* Badr Hari is weer vrij en mag de rest van zijn voorarrest thuis uitzitten. Mag alleen niet tussen 20.00 - 08.00 uur in NATTE Horeca komen
    * Morgen (24-1-13) wordt de 1e 5-merentour gereden
    * In eindhoven is een man bruut in elkaar geslagen door 8 "gasten". Het filmpje waarop heel duidelijk is te zien wat er gebeurt, is op tv vrijgegeven, vandaag op internet een geblurde foto geplaatst met de vermoedelijke daders, "Geen Style" heeft de foto ontblurd + de namen van de jongens erbij gezet, nu is er een (social media) heksenjacht geopend op deze "gasten". 3 verdachten zover opgepakt, Nederlanders die in Belgie wonen... wordt vervolgd
    * Bram Moskowicz heeft een nieuwe vriendin: Gaby Hingst!
    * Gijzeling op gascomplex in Algerije is voorbij
    * Turkije heeft er een nieuwe voetbalkoppel bij: Wesly en Yolante Zumkotsen-Sneijder
    * 3 Roemenen opgepakt ivm met de kunstroof in Rotterdam. Schilderijen zijn nog wel zoek

Je komt er niet ver mee denk ik, maar toch effies leuk om te lezen denk ik dan maar, zo op dat bootje dobberent bij t rif :0)