Firefighters and Cosmic Crab Café - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van dop-en-emiel-go-panama - WaarBenJij.nu Firefighters and Cosmic Crab Café - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van dop-en-emiel-go-panama - WaarBenJij.nu

Firefighters and Cosmic Crab Café

Door: Dop

23 Januari 2013 | Panama, Bocas del Toro

De eerste avond hier in t hotel in Bocas del Toro gegeten, buiten, aan t water, was prima, nix mis mee..

De volgende dag n beetje aan het zwembad gehangen, Tripadvisor geraadpleegd en zodoende 's avonds met de taxi naar de mainstreet van Bocas. We gingen naar de Winebar. Net op tijd om nog n plekje op t balkon te bemachtigen. Daar raakten we aan de praat met 2 appetijtelijke Amerikanen, Gary en Scott, 2 bomberos uit Indianapolis. Op n gegeven moment kwam er commentaar van een bankje naast ons, ook NL-ers. Die kwamen er ook nog bij zitten en het was gewoonweg erg gezellig, de wijn was ook lekker en het eten was ook heel goed! Ook schoof er nog n Canadese aan, Lori en zij woonde al weer jaren op t eiland. De bomberos vroegen of we de volgende avond ook op Caranero island kwamen eten, bij de Cosmic Crab Café van ene Joan en Steve. Zou erg lekker zijn en als je vóór 18 uur bestelde, was t maar 7,95 dollar voor een 3 gangenmenuutje.

Wij natuurlijk 'braaf' gisteravond eerst met de gewone taxi naar de watertaxi, toen voor 1 dollar p.p. naar Caranaro island (zou ook Caranera kunnen zijn, heb ik eigenlijk niet goed meegekregen, lekker boeien eigenlijk ;-)), we werden meteen afgezet bij de Cosmic Crab. Het zag er allemaal erg leuk uit en de eigenaresse is een typje op zich ;-), erg grappig en heel,enthousiast! Ze zei: wie van jullie ruikt er zo enorm lekker en ze hing meteen in Emiels nek, hahaha. Uiteindelijk was t mijn Mademoiselle van Chanel die t m deed :-). Wij n cocktailtje bestellen en we hadden tafeltje voor 4, de bomberos moesten nog komen. We hadden wel zoiets, jammer als ze om de 1 of andere reden niet zouden verschijnen, maar deze plek was sowieso heel erg gaaf!! Zie de foto's!

S en G kwamen aanlopen, zij gingen ad Margaritas (de hele avond door!), wij gewoon ah bier. Mèn, wat hebben wij n gave avond gehad! In tijden niet zo gelachen! Zo van dat je met je hand op tafel 'moet' slaan vh lachen, zo melig!! Blijkt dat die Lori nogal n stalker is, is vrijgezel en zag Scott wel zitten. Hij haar niet, maar dat maakt niet uit. Na de Winebar (waar Scott ook nog over zijn vriendin vertelde) bood ze hem nog aan om met haar mee naar haar huis te gaan, hij zei nee en ze probeerde het weer. Hij: ik ga gewoon met Gary mee.

Zij lagen ieder in hun eigen kamer en toen ging de mobiel van Scott, de oen had een week geleden zijn nummer aan Lori gegeven, ze wisten zelf het nr niet eens, zij moest er naar kijken, gewoon n lokale foon voor taxi's en noodgevallen. Ze wisten dat t Lori was, dus ze (Scott ;-)) namen niet op. De telefoon ging nog n x, nog n keer en bij de 4e keer riep Gary naar Scott, neem die telefoon nou maar op, ze blijft bellen. Hij hield weer op en toen ...... ging ie weer! Ze heeft in totaal geloof ik 7 x gebeld en uiteindelijk n bericht ingesproken dat ze tig x had gebeld en waarom hij niet opnam bla bla. Ze hadden fietsen gehuurd en zij had gezegd, ja ik heb jullie daar en daar gezien en zij: huh, maar wij hebben jou daar helemaal niet gezien en zo waren er nog wat toevalligheden. 'T klonk wel creepy hoe ze het vertelden en toen kwam er weer n bootje aanvaren (ze wist waar we waren) in het donker en E zegt: daar zul je Lori hebben! Nou, we schrokken ons alledrie dood en toen begon E te lachen. De schurk! No Lori :-)! Wij heeeelemaal in een deuk natuurlijk, we waren er alledrie mega ingetrapt, het klonk zó serieus! Bij ieder bootje dat volgde natuurlijk de kreet: there she is ....

Emiel was aardig op dreef dus had nogal wat zeer sterke opmerkingen. De mannen zeiden tegen mij: die vent van jou zou heel goed bij onze group firefighters passen met die humor, we lenen m wel een weekje van je :-)! En ik moest trouwens ook nog met E daar komen lunchen, ook ik zou daar er goed passen, vonden ze! E had t wel gemaakt bij ze!

Uiteindelijk kwam er nog n bombero uit Michigan die daar ook zat, n beetje OHen. Was niet echt mijn type, beetje te 'stoer' , eilandje-zwem doen 's nachts, terwijl ie dronken was, werd ie door 3 honden aangevallen, zei die en toen had ie er eentje met een mes gedood, 1 steek in zn hals. Hij was blij dat ie t nog in zich had .... Aaaaargh! Ik heb t maar snel naast me neergelegd, ik kon die hond niet meer redden en t had ook niet echt zin om die vent aan te vallen (ook al aardig ah zuipen daar)..

Daarna nog n groep zeer leuke dames uit Portland, Oregon. Lekker met ze gekletst, met z'n allen en ook weer enorm gelachen! Zij allemaal rond de 30, Brooke was de birthdaygirl en had haar vriendinnen uitgenodigd voor deze trip. Zij kreeg uiteindelijk ook een 'sex in the mud' toetje, zoals iemand eerder in de Cosmic al had gekregen, veroorzaakte veel gelach :-D! Ik heb er maar n foto van gemaakt, van die eerste dame. Geeft dus wel heel veel gelach en is behoorlijk hilarisch!

De dames gingen nog stappen in the Aqualounge, ook op Caranero, de bomberos leken mee te gaan, hun huis ligt daar pal achter (op wodag en zadag waanzinnige herrie ve DJ dus slapen lukt dan niet, zelfs niet met oordoppen).. Dus wij met zn allen in de watertaxi die de dames hadden gereserveerd/besteld naar de AL. We zaten al om 17.30 uur in t restaurant, dus het was nog maar tegen 23 uur, maar wij waren sterk en vroegen aan die watertaximan, hoeveel is t naar ons hotel? Voor 4 dollar meer werden we direct afgeleverd ad steiger van ons hotel, perfect! Gary en Scott enigszins teleurgesteld, want die wilden ons heeeel graag hun huis (free drinks, yeah!) laten zien.. En nog verder met ons stappen...

Ze zouden vandaag nog gaan hardlopen en dan bij ons langskomen voor n drankje, maar we vermoeden dat de drank van gister toch iets te veel was om om 10 uur in de hitte te gaan hardlopen ;-)!

Vandaag heel relaxed gedaan, ontbijtje, E heeft z'n yoghurt maar met z'n vork gegeten, want van logistiek hebben ze hier nog nooit gehoord ;-).. Daarna koffers gepakt want n late check out was niet mogelijk en toen heerlijk bij t water/beachrestaurant eerst samen n Cookie Monster gedronken (soort milkshake, met ijs en chocoladesaus EN n Oreocookie er boven op). Toen lunchje gedaan en daarna spullen weer uit de opslag en n taxi naar de airport. Waar we nu zitten te wachten, we hebben vertraging, geen idee hoeveel tijd, ze roepen ons wel als ze zover zijn, zeggen ze :-)..

Even een live verslag door E:

Geplande vertrektijd: 17.15 uur

17.30 uur - iemand weet te vertellen dat het wel eens veel later kon worden omdat het vliegtuig vol zit met een grote groep Canadezen. Het vliegtuig brengt hen eerst (met vertraging) naar Panama City en komt daarna terug om de achterblijvers op te halen. BdT - PC is een uurtje vliegen, dus minimaal 2 uur voordat het toestel terug is ... We gaan het allemaal wel beleven!

• 27 Januari 2013 - 11:49

Bibanca:

En ik maar denken dat je met "bomberos" Mannen bedoelde. Het zijn dus BRANDWEERmannen :0) En ook nooit geweten dat zich daar zoveel Amerikanen ophouden. Met sommige kun je idd onwijs veel lol hebben, gezelligeid alom ik lees het alweer.

Ben benieuw hoelang jullie nog op dat vliegvel moeten zitten. Als ze lijken op de Argentijnen ..... dan lezen we zo de rest van julie verslag wel 0)

• 27 Januari 2013 - 23:48

Susanne:

Goed om te lezen dat jullie 't in elk geval hartstikke gezellig hebben. Maar ik ben eigenlijk ook best benieuwd hoe het er daar allemaal uitziet, wat is daar zoal te zien in dat Bocas del Toro?

• 17 Februari 2013 - 16:21

Johan, Zwolle:

Allerliefste nicht(je)
    Wat maken jullie een boel mee en ik ben nog maar aan jullie eerste verslagje! Leuk, leuk!
    Pas goed op jezelf en op Emiel. Het zijn gevaarlijke streken, soms ook gevaarlijke mensen.
    Nog een boel reisplezier en mooie belevenissen.
    Ik ben langzamerhand weer over de reistroubls heen. 12 uur inhalen is een hele klus.
    Groet, J&W, Zwolle