21-01-13, tocht van Boquete naar Bocas del Toro, n - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van dop-en-emiel-go-panama - WaarBenJij.nu 21-01-13, tocht van Boquete naar Bocas del Toro, n - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van dop-en-emiel-go-panama - WaarBenJij.nu

21-01-13, tocht van Boquete naar Bocas del Toro, n

Blijf op de hoogte en volg

21 Januari 2013 | Panama, Bocas del Toro

22 januari 2013

Zo, ff op de kamer, t werd een beetje koud door de wind die opeens opkwam.. (Okee, voor jullie zou t nog steeds heel warm zijn, maar wij zijn inmiddels gewend aan > 30 graden dagelijks ;-)... E zijn Ipad was bijna leeg, dus hij heeft een constructie bedacht waardoor hij (met verlengsnoer) op t balkon zijn boek (op de Ipad) kan lezen! Ik net lekker mn haar gewassen, weer lekker baantjes gezwommen hier.

Gister was t n hele onderneming om hier te komen. Van Boquete naar David ging trouwens wel weer n stuk sneller dan omgekeerd :-)! Alleen was er n misverstand over the bill... Wij dachten dat ze ons nog n x de huur van de auto wilden laten betalen... Dacht t dus niet hè?! Blijkt dat de manier waarop zij het op die rekening zetten, niet heel duidelijk is, oftewel we hebben daar een half uur staan bakkeleien en toen, haha, bleek dat dus voor nix!

Oke, wij een taxi om naar t busstation te gaan om de bus naar Almirante te pakken daar. Zou zo'n 5 uur duren, die trip. Naar t busstation 6 dollar, in Almirante ook nog zoiets en dan minimaal nog 50 dollar voor ons 2tjes voor de bus. Zegt die taxichauffeur, ik kan jullie ook brengen hoor :-)! Ikke: hoeveel kost dat dan? (Ik had al in de Boquete Garden Inn gehoord dat dat 160 dollar was).. Taximan zegt 120 dollar. E zat achterin, dus ik heel,braaf uitleggen aan E, de baas ;-). Ik tegen taximan: mijn man wil voor 90 dollar gebracht worden. Uiteindelijk dus 100 dollar geworden. Nou, taximan had wel een enorm rammel-barrel van een taxi, maar goed, zou toch een stuk sneller en comfortabeler zijn dan met de bus :-).

Ik zit in die taxi wat te klooien met mijn stoel, bijna E een paar x geplet, want die zat achter mij, (mijn stoel ging of heeeel erg naar voren of roetsj, heel hard naar achter, een tussenstand was er niet terwijl we reden), zegt taximan: o, we gaan trouwens even naar mijn huis, een andere auto halen, veel comfortabeler. En hij had helemaal gelijk, een auto voor 7 man! Oftewel, in 3 uur in betrekkelijk wat luxe naar Almirante. 12 dollar voor de taxi van en naar busstation er ook nog af en we hebben 38 dollar extra betaald, valt dus nog best mee, de koers hier is ook best goed voor ons, dus we hebben er nog geen 30 euro extra voor betaald.

Toch leuk, een (klein) beetje onderhandelen ;-)...

Taximan zette ons af bij de watertaxi die ons naar Bocas del Toro zou brengen, half uurtje met een waanzinnige snelheid (zalig! Leek wel een waterattractie of zoiets:-)) naar BdT. Daar vroeg ik n dame, waar vind ik de watertaxi naar ons hotel? Zij: hoeft niet hoor, je kunt ook n gewone taxi nemen. Dus wij daar naar op zoek.

Zo, we wisten wel weer ff dat het zo'n 35 graden was zeg! Gevraagd waar we een taxi konden krijgen, wij naar de main street. Je had t moeten zien (waarschijnlijk hadden jullie je rot gelachen om ons gekluns), we liepen echt te sjouwen met onze koffers en rugzakken, van de ene kant naar de andere kant vd straat en weer terug en ga zo maar door, of de taxi zat al vol of er stapte net weer iemand voor ons in.... En WARRUM dat t was!!! In PC werd er constant naar ons getoeterd of we n taxi wilden, hier echt t tegenovergestelde ;-). Gelukkig zagen we dat de Amerikanen die bij ons in t bootje hadden gezeten, door n mannetje geholpen werden met er eentje aanhouden en wat bleek, we moesten naar t zelfde hotel! Pfjoeh! Gelukt dus!

Bij t hotel bleken wij niet bekend, dat ging weer lekker, we waren dus vanaf 8.30 h. onderweg en inmiddels was t 15.15 h. Uiteindelijk, na n telefoontje na veel gemopper en gezoek in de computer, bleek dat ze Emiels 3 voornamen als onze achternaam hadden gebruikt, gelukkig, ook weer opgelost. Toch n kamer voor 3 daagjes!!

Op zich n prima hotel hoor, maar wel zo van, alles is het net niet ;-). Buren die hun deuren keihard dichtslaan, buren die om 6 uur 's ochtends al hun tv keihard aanzetten, geplette insecten vastgeplakt op de grond. Badkamer maar voor de helft schoongemaakt, zeer muffe lucht in de kamer ( volgens E, gelukkig ruik
ik niet zo goed, dus ik heb r geen last van) en schimmel/roest ad de onderkant vh koelkastje, dat vol met ijs zit en dan bedoel ik geen Ola-ijsjes ;-))..... O ja, en een airco die zgn ingesteld kan worden op temperatuur: not. Enz, enz. En n tv die midden in de nacht spontaan weer aangaat (misschien dus aan 1 kant geen buren en ook spontaan tv aan), ik vermoed dat de stroom gewoon was uitgevallen en weer aanging ;-).. Gelukkig heb ik oordopjes bij me, die kwamen vanochtend vroeg dus nog goed van pas.

Na inchecken beetje aan t zwembad gehangen, ik nog baantjes gedaan en toen hier eten. T eten was prima, alleen E vond dat er weinig keus was.. Hij bestelde zalm, ik had t idee dat die man sandwich zei, ik zei nog n xtje zalm en wat kreeg E??? Juist ja, een clubsandwich. Die zag er lekker uit, dus hij heeft m met smaak opgegeten :-). Gelukkig doen wij meestal niet zo moeilijk :-)!

Ontbijt was ook weer prima, alleen had E de laatste 3 druppels koffie (om 09.00 h.) en toen duurde t dan weer n kwartier, voor er nieuwe koffie kwam... Wij hebben ons (dit ging ook zo met de rest vh ontbijtspul nl) maar ingesteld op: in dit land gaat alles anders dan je zou denken, dus relax... We komen er wel ;-)! O ja, ze hebben trouwens wel n handdoekenservice voor bij t zwembad en een gratis shuttle naar de mainstreet, een paar x per dag, dat dan weer wel :-)!

Vandaag verder n btje aan t zwembad gehangen, btje gelezen, gister gelukkig Tripadvisor nog kunnen raadplegen voor n plek om te eten vanavond, want internet ligt er al de hele dag uit helaas.. Morgen op excursie, tussen 9 en 9.30 worden we opgehaald en rond 15 en weer terug. Zo, that's it for now.

O nee, nog 1 ding. We hebben hiervoor n voetbalveldje en 1 van de gasten heeft n aardig aanwezige stem, lijkt wel zo'n voetbalcommentator met z'n stem in de maximumstand.. Zal E lekker vinden, terwijl ie probeert te lezen. T raam is bijna dicht (snoertje heb ik dit keer heel gelaten ;-)) maar zelfs ik hoor die man tetteren :-)!!! Inmiddels zijn de buren ook in hun kamer en staat de tv weer lekker hard aan.....

  • 24 Januari 2013 - 20:52

    Bibanca:

    hahahhaah idd ik had jullie wel willen zien! Maar ik zal niet te hard lachen, want jullie hebben mij niet gezien toen ik een taxi in Athene wilde aanhouden. Na een half uur vloeken en tieren en heen en weer met gevaar voor eigen leven op de straat te hebben gestaan hadden we het door. Taxi aanhouden, instappen, deur dicht doen, en dan pas zeggen waar je heen moet.... ze spraken nl. bijna geen engels dus maakten dat ze wegkwamen. Maar ja als je eenmaal zat moesten ze wel :0).

    Ohja vor straf heeft hij ons wel aan de verkeerde kant van de berg afgezet... we hebben dus 2,5 uur in de brandende zon af moeten zien om boven te komen. En dat terwijl iedereen zei dat er een kabelbaan was.... nou mooi niet dus. Hoewel.... toen we eindelijk helemaal bezweet en uitgeput boven, zagen we moeders met buggies boven vrolijk rondrijden. De kabelbaan was er dus wel ... maar aan de andere kant van de berg .... stomme malaka!!!!

  • 17 Februari 2013 - 16:35

    Johan Zwolle:

    Hoi, E en B,
    Weer prachtige verhalen. Maar ibn die hitte bergen beklimmen? In elk gevoel goed voor conditie en lijn.

    Nog boel plezier,
    J&W, Zwolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Bocas del Toro

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 9019

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 28 Januari 2013

Rondreis Panama - Januari 2013

Landen bezocht: