Zenuwen slaan toe bij mij... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van dop-en-emiel-go-panama - WaarBenJij.nu Zenuwen slaan toe bij mij... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van dop-en-emiel-go-panama - WaarBenJij.nu

Zenuwen slaan toe bij mij...

Door: Dop

Blijf op de hoogte en volg

09 Januari 2013 | Nederland, Utrecht

Ben al aardig aan het stressen... vrijdag vertrekken we naar Panama city en ik moet morgen nog werken, heb bijna alles al ingepakt maar heb het gevoel dat ik van alles vergeet.. of nog moet doen/had moeten doen...

E is morgen vrij dus die kan rustig aan lekker alles inpakken verder.. misschien bel ik m nog wel en dan kan ik m opdrachtjes geven ;-)...

Tja, waar ik ook naar toe ga, ik heb die zenuwen (ook altijd licht misselijk, een paar dagen van te voren begint dat) altijd. Als we eenmaal richting Schiphol gaan, dan zakt dat pas weer.

Ach ja, jullie wisten al dat ik een beetje raar ben af en toe. E is er na 10 jaar inmiddels ook redelijk aan gewend.

Trouwens, we hebben besloten weer voor deze site te gaan, omdat we dan heerlijk later onze avonturen (bijna volledig) kunnen teruglezen in het boek dat we na afloop laten printen, met de fotootjes erbij. Is echt heerlijk, ook jullie reacties zijn dan altijd erg leuk om nog eens na te lezen (jullie hoeven nu niet en masse het met me eens te zijn m.b.t. die alinea hierboven hè?!) en zo vergeten we ook de gekke, aparte situaties niet die we mee maken af en toe.

Zo, het eerste verhaaltje zit er in!

Cu later, E&D

  • 10 Januari 2013 - 08:33

    Susanne:

    Ja dat heb ik ook altijd hoor! Loop ik continu lijstjes te maken in mijn hoofd, van dit moet nog en dat moet nog. Met de jaren wordt dat alleen maar erger. Bij mij zakt het pas als ik in het vliegtuig zit, heb namelijk ook al vaker nog toestanden gehad bij of na het inchecken. Bijvoorbeeld dat op het moment van boarden alsnog de hele vlucht werd gecanceld en we voor onbepaalde tijd naar de Van der Valk aan de snelweg werden verscheept, zonder bagage want die was al ingecheckt, en zonder te weten of en wanneer we wel zouden vliegen. Of dat bij het inchecken bij mij en een heleboel andere mensen het IMEI (visa USA) ineens niet meer bleek te kloppen. Of dat ze bij de bagage dropoff ineens de creditcard wilden zien waarmee ik de vlucht destijds had afgerekend, anders mocht ik niet mee - en dat terwijl ik al online ingecheckt was! Ik had hem niet bij me want ik heb er twee, eentje voor online betalingen en die liet ik altijd thuis, en eentje voor op reis. Dus kon ik met Wim met piepende banden naar mijn huis racen om hem op te halen en was net last minute hijgend op tijd voor de vlucht. Effe om je een hart onder de riem te steken... ;-)

  • 10 Januari 2013 - 12:44

    Bibanca:

    hahaha ja klinkt inderdaad als onze Dop! Ach meid het enige wat je hoeft te onthouden is je handbagage mee te nemen met daarin:
    * paspoort
    * creditcard
    * schone onderbroek
    * bikini/badpak
    * toiletartikelen in toegestane hoeveelheid
    * ticket (print, op je mobiele telefoon en/of usb stick) ....
    de rest kan E echt wel onthouden en zo niet .... lang leve de winkels in t buitenland :0)

    Oh ja t kan nog wel eens nat zijn in Panama, houd de binnenkant van je koffer dus droog ....!
    Veel plezier, werkse nog efies en ik kijk nu al uit naar jullie verhalen!

  • 10 Januari 2013 - 15:36

    Ieke:

    Hoe verschillend zussen kunnen zijn: Ik moets de avond voor vertrek naar Australie voor een rondreis van 9 maanden mijn rugzak nog inpakken.... Maar ja, toen reisde ik nog alleen... Nu neem ik me elke keer weer voor om een weekvan te voren eens te gaan bedneken wat de kinderen mee moeten nemen en dan zorgen dat als het gewassen is, ze het ook niet meer aandoen....
    Uiteindelijk is het gevoel van de creditcard op zak hebben wel ideaal. Alles wat je mist koop je inderdaad gewoon in het buitenlandse... :-)
    Lieve zus en zwager: geniet ervan!

  • 10 Januari 2013 - 22:27

    Dop:

    Nou Suus, ik krijg er de bibbers van, ik wist al van jouw 'voorvakantie-avonturen', maar die hoef ik niet mee te maken hoor :-)...
    Bianca: we gaan gewoon ons best doen met alles... lekker aan een wijntje op het scheepje en dan proosten op jou, hoe vind je die?
    Ieke: ik was ook altijd zo hoor, op het laatste moment, de laatste avond.. inpakken... tot de laatste keer voor onze vakantie.. E kan er niet goed tegen als ik loop te grommen en tieren, trap op, trap af, kan weer iets niet vinden enz enz ;-)... dus ik heb me vervrouwd en afgelopen weekend ben ik dus al een beetje begonnen. Gister vrij dus toen bijna de volledige rest nog gedaan.. Nu nog ff de laatste dingetjes. We gaan ons best doen met het genieten in ieder geval!

  • 11 Januari 2013 - 07:14

    Susanne:

    Bibanca heeft natuurlijk gelijk: als je je paspoort en je creditcard maar bij je hebt, en liefst ook je mobiel, dan komt het helemaal goed.
    De rest kan je gewoon kopen. En dat levert dan vaak ook nog leuke taferelen op. Zoals toen ik op een reis naar Thailand en Maleisie al mijn beha's vergeten was in te pakken, en ik in Bangkok, in het land van de minivrouwtjes, op jacht moest naar een beha die mij zou passen (uiteindelijk gelukt, na hilarische taferelen).
    Maar in elk geval 1 schone onderbroek en 1 bikini zodat je bij aankomst meteen kunt zwemmen.

  • 11 Januari 2013 - 08:33

    Dop:

    @Susanne: wel jammer dat er hier geen vind-ik-leuk knopje bij zit, anders had ik die wel ff aangeklikt :-) ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 9045

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 28 Januari 2013

Rondreis Panama - Januari 2013

Landen bezocht: