Sunset borrel en een nieuw eiland - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van dop-en-emiel-go-panama - WaarBenJij.nu Sunset borrel en een nieuw eiland - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van dop-en-emiel-go-panama - WaarBenJij.nu

Sunset borrel en een nieuw eiland

Door: Dop

Blijf op de hoogte en volg

16 Januari 2013 | Panama, Panama-stad

16 januari 2013 - Green Island / Isla Verde

We zijn net aangekomen bij n eiland waar ik, na de aubergine lasagna voor de lunch, samen met Adri schelpjes ga zoeken in t zand.... Ook natuurlijk weer voor het eten, alles vers vers vers.. Heel rot weer allemaal ;-)! De weg hiernaartoe met Adri aan de zijkant van de catamaran heerlijk zitten beppen en zitten genieten van het varen.. Te weinig wind om volledig te zeilen, dus half half en Emiel mocht aan het 'stuur'..

Gister was n heel bijzondere dag! Emiel heeft dus al verslag gedaan van zijn snorkelavontuur. Ik ben later met Adriana nog naar een ander eilandje geweest, daar samen omheen gewandeld en toen n btje zwemmen en in het zand liggen.. Zo'n zwaar leven hier! Ze vroegen of we zin hadden om op de uitnodiging van Italiaanse buren in te gaan, om de sunset op n eilandje mee te maken, ach waarom niet, we hebben t nog net niet druk genoeg, ha! Zo gaat dat hier, iedereen op dezelfde frequentie,dus zin in n feestje, hup, berichtje naar iedereen en zo heb je je sunsetparty! Dus ik kreeg een pareo van Adri en off we went.. Flesjes wijn mee, mandarijntjes.

Op t strand leek t eerst alsof er niemand kwam, maar opeens kwam iedereen in hun dingy aan varen. Opeens was er een man of 12 en 2 kids op t strand.. En ze hadden allemaal eten meegenomen, heerlijke rauwe baracuda, pizza met tomaat en olijf (waanzinnig lekker, Maria Teresa, een echte Italiaanse, zei dat ze aan de late kant waren, dus t was niets bijzonders, nou, dat waren wij niet met haar eens!!!), kokosnoot picante (met een mix van sojasaus, hete saus, knoflook), ook heel bijzonder en onwijs lekker! Naast nog wat eenvoudige maar enorm lekkere receptjes erg goeed om op n feestje te serveren!

We hebben daar een tijd na zonsondergang nog rondgehangen, de flessen wijn en de sapjes waren op en toen nodigde Adri en Edu iedereen uit om bij ons op de boot te komen eten, maar alleen als ze Engels zouden praten, lief toch?! Uiteindelijk kwam 1 boot bij ons eten, ik was toch wel nieuwsgierig hoe t nu zat. Jullie kennen me, dus ik vragen hoe of wat. DE Italiaan als hoofdspeler: zijn huidige vrouw met hun dochtertje was er, een zoon van 23 van weer een andere vrouw en dan Maria Teresa, de ex van hem met Nina, haar dochtertje. En dat allemaal samen op 1 zeilboot. En nu dus bij ons op de catamaran.

Adri geheel in haar element, koken voor iedereen, wijn op tafel, de baracuda op diverse manieren klaargemaakt, een heerlijke huzarensalade erbij, toasted bread... En toen nog koffie met rum en snoepjes en tsjoekoolaattes erbij.. Pff, je verwacht t niet, maar ondergetekende zei rond 23.00 uur, E, wat denk je ervan? Ja, hij vond t ook ok, we waren toch wel erg moe van alle drukte ;-)! Het is wat hoor, al die Italianen en 1 Spanjaard en een Brazilaanse, daarbij vergeleken zijn wij watjes, qua praten en lawaai maken ;-)!!

O ja, Mila, het dochtertje van Valentina, in maart wordt ze 3. Een schattig en ook heel slim meisje. Volgens Adri had ik haar hart gestolen... Ze vond nl niemand leuk en mij wel. Ze zat me de hele tijd te kriebelen, zo lief!!

De eerste paar uren heb ik best goed geslapen maar ik vond t zo waaien, kon niet meer slapen. Dus ik ben met mn lampje bij de 'opgang' van de boot gaan zitten, visjes kijken. Uiteindelijk 2 roggen voorbij zien zweven, echt fantastisch om mee te maken, zo in t midden van de nacht, onder de sterren!!

En nu bijna weer eten :-)))))! Zo rottig toch?!!!

  • 19 Januari 2013 - 13:38

    Bibanca:

    knnmmmm;;;;lpojkkmnnnnnfknnnkkkkk;llllllllllllllllllllnhgpl,kmk,ll,kkm

  • 19 Januari 2013 - 13:50

    Bibanca:

    Oeps .... poes sprong op t toetsenbord ... denk dat ze de lekkere visjes van dichtbij wilde bekijken :0)

    T klinkt allemaal geweldig en ik krijg er eerder een paradijselijk dan een Robinson Crusoe gevoel bij!

    En ja op mn bootreisje naar t witte continent had ik t zelfde gevoel qua drank, lawaai en praten/zingen ... alleen dat waren Ieren. Resultaat: drankvoorraad op (nog nooit voorgekomen), Crew volledig uitgewoond & oververmoeid en meteen na terugkomst zijn de last minutes prijzen aangepast! En ik hoor jullie denken... maar ik had daar echt niets maar dan ook niets mee te maken. De Ieren waren tig maten te groot voor mij ... gelukkig maar hahaha

    Ander vraagje. Hoe zit t met de muggen daar?

  • 19 Januari 2013 - 13:56

    Bibanca:

    Oh en Dop ik ben zo trots op je! Dat ik nog zwart op wit mag lezen dat je naar een "beachparty" gaat in een geleende pareo!!! Leve de WW maar lang leve Dop!!! Top wijfie!!!

  • 21 Januari 2013 - 10:03

    Lotte:

    Wooooowwwwww, wat ziet dat er allemaal heeeeeeerlijk uit zeg! strand warmte boot :-)
    en leuk ook weer de spontane contacten. geniet ervan! temeer daar ik nu ziek thuis lig al 3 dagen...en het sneeuwt hier idd ook nog...maar...29 jan ga ik naar Rio, ook lekker!

  • 21 Januari 2013 - 10:32

    Janine:

    Ha Dop en Emiel, heb eindelijk jullie website bekeken. Ziet er heeeerlijk uit! Geniet er nog van. Ik blijf jullie volgen. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 9015

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 28 Januari 2013

Rondreis Panama - Januari 2013

Landen bezocht: